Bilten javne nabave br. 36

Bilten javne nabave broj 36 „PITANJA I ODGOVORI IZ PRAKSE – pregled i ocjena ponuda“ objavljen je u srpnju 2025.

Što je cilj ovog broja Biltena?

Cilj 36. broja Biltena javne nabave je pružiti stručnu podršku u jednoj od najkompleksnijih faza postupka javne nabave – pregledu i ocjeni ponuda. Ova faza u praksi izaziva najviše žalbi i pravne nesigurnosti. Analiza odluka DKOM-a iz 2024. i 2025. pokazuje da se čak 70% svih žalbi odnosi upravo na ovaj dio postupka.

Kroz svakodnevnu komunikaciju s pretplatnicima i savjetodavni rad, izdvojena su najčešća i najvažnija pitanja iz prakse. Ona su u ovom broju objedinjena u obliku konkretnih i primjenjivih odgovora, s ciljem unaprjeđenja pravne sigurnosti, učinkovitosti i kvalitete provedbe.

Bilten je u cijelosti posvećen rješavanju stvarnih dilema i spornih situacija s kojima se naručitelji i gospodarski subjekti susreću tijekom pregleda i ocjene ponuda.

Kojim pitanjima se bavimo u ovom broju Biltena?

Fokusirali smo se na najvažnije i najizazovnije aspekte faze pregleda i ocjene ponuda, kroz sljedeće tematske cjeline:

  • Sposobnost za obavljanje profesionalne djelatnosti
    – pitanja se odnose na sposobnost za obavljanje – profesionalne djelatnosti, poput registracije gospodarskog subjekta, upisa u odgovarajuće registre i ovlaštenja za obavljanje specifičnih djelatnosti, načina dokazivanja uvjeta vezanih za profesionalnu djelatnost i dr.
  • Ekonomska i financijska sposobnost
    – pitanja vezana za određivanja uvjeta ekonomske i financijske sposobnosti te načina dokazivanja ispunjavanja traženih uvjeta. Koji su uvjeti pravilno definirani u dokumentaciji te koji se dokazi mogu tražiti, poput načina dokazivanja prometa, solventnosti, prijenosa poslovanja i sl.
  • Norme osiguranja kvalitete i upravljanja okolišem
    – brojna pitanja o normama koje su čest predmet pogrešnih tumačenja, osobito kada se radi o jednakovrijednim dokazima i valjanosti certifikata. Od 1. siječnja 2025. obvezna je zelena javna nabava za državna tijela u određenim kategorijama nabave, što je rezultiralo porastom upita.
  • Izuzetno niske ponude
    – predstavljaju značajan izazov za naručitelje jer otvaraju pitanje sposobnosti ponuditelja da ugovor izvrši pod tako niskom cijenom. Identificiranje i pravilna provjera ovakvih ponuda ključna je za sprečavanje budućih problema u izvršenju ugovora.
  • Provjera informacija u ESPD-u, pojašnjenje i upotpunjavanje ponuda te pregled i ocjena ažuriranih popratnih dokumenata
    – detaljno obrađujemo primjere koji se odnose na primjenu članaka 262, 263. i 293. ZJN-a u praksi. Naglasak je na tome kako osigurati transparentnost i jednak tretman svih ponuditelja, uz istovremeno poštivanje načela učinkovitosti i pravodobnosti.
  • e-Certis (Internetsko spremište potvrda)
    – u ovom broju donosimo niz pitanja i odgovora posvećenih primjeni e-Certisa. Fokusirali smo se na česta pitanja o valjanosti dokumenata, nedostacima nacionalnih registara i razmjerno čestim pogreškama prilikom dokazivanja ispunjavanja uvjeta.

SADRŽAJ Biltena možete pogledati OVDJE.

Ovaj broj donosi teme:
  • Sposobnost za obavljanje profesionalne djelatnosti
  • Ekonomska i financijska sposobnost
  • Norme osiguranja kvalitete i upravljanja okolišem
  • Izuzetno niske ponude
  • Provjera informacija u ESPD-u, pojašnjenje i upotpunjavanje ponuda te pregled i ocjena ažuriranih popratnih dokumenata
  • e-Certis

Tiskano izdanje ovog broja Biltena dostupno je u pojedinačnoj prodaji po cijeni od:
60,00 EUR (+PDV).
Trošak poštarine plaća izdavač.

NARUDŽBU možete napraviti OVDJE.

KAKO MOGU postati pretplatnik Biltena?

Sve informacije o pretplati na Bilten dostupne su OVDJE.

Ukoliko imate pitanja o Biltenu slobodno ih postavite na e-mail adresu: bilten@temporis.hr ili broj telefona 01 6431 872.